ایده های کم هزینه و آسان برای شروع کسب و کار اینترنتی

بر خلاف آن چیزی که اغلب افراد فکر می کنند راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز به ایده های بسیار ایده آل و عجیب وغریب و تخصص های خاص و آنچنانی ندارد.شما می توانید با یک ایده بسیار ساده در هر زمان و هر سطح معلومات و تخصصی شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی مورد علاقه خود کنید.اما پس از راه اندازی نیاز به نظم و توسعه و یادگیری مهارت‌های بیشتری دارید.در این مطلب ما قصد داریم با معرفی بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی شما مخاطبین عزیز را در شروع یک کسب و کار اینترنتی همراهی کنیم. با دقت ایده های مطرح شده را بررسی کنید و هر کدام که مورد علاقه شماست و در آن مهارت دارید را برای ورود به دنیای کسب و کارهای اینترنتی انتخاب کنید.

۱-کسب و کار اینترنتی بر پایه آموزش:

بدون  شک آموزش موضوعی است که همه افراد در هر موقعیتی به آن نیاز دارند و به جرات می توان گفت که امروزه یکی از بهترین ایده های کسب و  کار اینترنتی در کشورمان است. در هر زمینه ای که تخصص دارید و می توانید آن را به دیگران آموزش دهید، وب سایتی راه اندازی کنید و شروع کنید به ارائه آموزش های خود در سایت. شما می توانید برخی از دوره های  آموزشی خود را بصورت ویژه در سایت به فروش برسانید. اگر نمی توانید برای خود سایتی ایجاد کنید در سایت های آموزشی که در بستر وب وجود دارند ثبت نام کنید و ویدئوی آموزشی خود را به اشتراک بگذارید.

۲-تولید برنامه های طنز و سرگرم کننده :

ایده های کسب وکار اینترنتی

شما می توانید سایتی ایجاد کنید و برنامه های طنز و سرگرم کننده در آن ارائه دهید و هزینه عضویت دوره ای برای اعضا در نظر بگیرید. سعی کنید برنامه‌های جذاب و منحصر بفرد تهیه کنید.پس از زیاد شدن تعداد مخاطبین  کسب و کار اینترنتی شما می تواند به بستر مناسبی برای جذب تبلیغات تبدیل شود.

۳-راه اندازی سایت خدماتی:

می توانید از طریق اینترنت به مشتریان خدمات ارائه دهید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس مهارت هایی که دارید و فروش آن به مشتریان از طریق سایت می تواند گزینه ی خوبی برای کسب درآمد از اینترنت باشد. این خدمات می توانند محصولات دانلودی باشد یا خدماتی مثل برنامه نویسی،طراحی و…
شما با این روش می توانید بدون اینکه به مکان خاصی نیاز داشته باشید با دیگر افراد فعال در حوزه کسب وکاری خود، وارد کار شوید. به علاوه سپردن کار به دیگران می تواند بخشی از هزینه های شما صرفه جویی کند.

مقاله مرتبط: ایده های سودآور برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

۴-ایجاد فروشگاه اینترنتی:

انواع کسب وکارهای اینترنتی

یکی دیگر از ایده های پرطرفدار و پولساز کسب و کارهای اینترنتی ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات از طریق آن است.اگر در شروع کار هستید وهنوز سایتی برای خود راه اندازی نکرده اید می توانید از فروشگاه سازهای موجود در بستر وب استفاده کنید.در برخی از این سایت های فروشگاه‌ساز شما می توانید با پورسانت بسیار ناچیز، تعداد زیادی از محصولات خود را در صفحه فروش اختصاصی خود به فروش برسانید.

۵-کسب و کارهای اینترنتی همکاری در فروش:

در این روش که جدیدا در کشورمان به آن پرداخته می شود شما می توانید محصولات دیگران را در سایت خود قرار دهید و آن ها را به فروش برسانید و در ازای آن پورسانت دریافت کنید . از جمله سایت های پیشگام در این حوزه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می باشد.چیزی که در این روش مهم است این است که شما باید آموزش ها و تکنیک های فروش و بازاریابی را به خوبی یاد بگیرید و گرنه هیچکدام از محصولات شما به فروش نمی رسد.شما می‌توانید همین حالا شروع کنید و در کنار فعالیت های دیگر خود از طریق آن کسب درآمد کنید.

مقاله پیشنهادی: راهکارهای موفقیت زنان در کسب و کار

۶-فروش تبلیغات در سایت:

کسب وکار های اینترنتی ایران

یکی از بی دردسر ترین ایده های کسب و کارهای اینترنتی می‌تواند راه‌اندازی یک سایت با هر موضوعی که برای عموم مخاطبین جذاب باشد و بعد از جذب مخاطب،شروع به فروش تبلیغ کنید.تولید محتوای جذاب و پرطرفدار در این نوع کسب و کار خیلی مهم است و البته رقبای زیادی وجود دارند که باید از آن ها سبقت بگیرید.

۷-روان شناسی موفقیت و کسب ثروت:

امروزه برای موفقیت درهر کسب و کاری ، باید فنون مذاکره و برقراری ارتباط را به خوبی بدانیم و هوش مالی خود را تقویت کنیم. شما اگر در این زمینه ها تخصص دارید می توانید شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود کنید.با مشتریان خود چطور برخورد کنیم تا برای خرید مجدد پیش ما بیایند؟ چطور در مذاکرات خود از زبان بدن استفاده صحیحی داشته باشیم؟ می توانید در سایت خود دوره ها و کتاب های کسب  ثروت را داشته باشید.در ادامه پیشنهاد می کنمبهترین ایده های کم هزینه کسب و کار خانگی را نیز مطالعه کنید.

و در پایان توصیه من به شما این است که در اینترنت و فضای مجازی جستجو کنید و بفهمید اغلب مردم دنبال چه چیزی هستند و آیا با توجه به نیاز آنها سایتی وجود دارد یا نه؟با این تکنیک، ایده ها و فرصت ها را شناسایی و شکار کنید و با توجه به مهارت‌ها و علاقه‌های خود دست‌به‌کار شوید.برای آشنایی با تولید محتوا پیشنهاد می کنم مقاله ۵ نکته ای که در نوشتن مقاله حتما باید رعایت شود  را هم مطالعه کنید.

تهیه شده در مجله کسب و کار فیکسون