X

بهترین ایده های کم هزینه کسب و کار خانگی

ایده کسب و کار خانگی کم هزینه

شروع و راه اندازی یک کسب و کار اغلب به مقدار زیادی پول نقد و همچنین به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که شما باید چیزی را انجام دهید که به آن علاقمند باشید. کارآفرینی موفق است که در مورد کسب و کار خود اشتیاق داشته باشد. انتخاب مسیری که باعث خوشحالی شما می شود بدون توجه به اهداف مالی،به بیان دیگر، تمرکز بر روی چیزی که دوست دارید انجام دهید،باعث می شود تا کسب و کار شما در رقابت ها منحصر به فرد شود.پس با اجرایی کردن ایده هایی که در سر دارید در حوزه مورد علاقه خود اولین باشید.

مشکل بزرگی که برای بسیاری از ما وجود دارد این است که اشتغال به کار تمام وقت باعث می شود در تلاش برای پیدا کردن یک جایگزین برای آن بسیار سست باشیم. بسیاری از موفق ترین کارآفرینان جهان زمانی که می خواستند برای اولین بار یک کسب و کار را شروع کنند به کار دیگری مشغول بودند و در کنار کار اصلی کسب و کار خود را شروع کردند. اگر ایده های خود را به درستی اجرا کنید به مرور می توانید کار اصلی خود را رها کنید و ایده کسب و کار خود را به یک حرفه ی قدرتمند تبدیل کنید.

اما چه ایده های جانبی را می توان در کنار کار اصلی خود انجام داد؟
در زیر ما شماری از جدیدترین ایده های کسب و کار را جمع آوری کردیم که می توانید عینا آن ها را اجرا کنید یا اینکه از آن ها الگو بگیرید برای تکامل ایده های خود.

بهترین ایده های کسب و کار خانگی

۱- عکاسی پرتره

اگر شما یک دوربین دارید، یک کسب و کار عکاسی پرتره می تواند راه طبیعی برای تبدیل هنر و مهارت ها خود به ایده کسب و کار سودآور باشد.عکاسی رایگان از دوستان و خانواده برای ساخت نمونه کارهای آنلاین قوی می تواند شروعی برای شما باشد.شما می توانید با استفاده از آموزش های رایگانی که در وب وجود دارد مهارت عکاسی خود را بالا برده و با ایجاد یک صفحه اجتماعی نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید.با توسعه این ایده شما می توانید با ایجاد آتلیه به صورت حرفه ای از بازار پر سود عکاسی مراسم عروسی و امثال آن نهایت استفاده را ببرید و آن را تبدیل به ایده کسب وکار پرسود کنید.

۲- ایده کسب و کار وبلاگ نویسی

شاید باخود فکر کنید که وبلاگ نویسی دیگر منبع درآمد مناسب نیست.اما این طرز فکر شما اشتباه است زیرا تولید محتوا در موضوعات مختلفی مانند شیوه زندگی،فیلم و موسیقی،کسب و کار، امور مالی و… امروزه به یکی حوزه های پرسود وب تبدیل شده است.شما براحتی می توانید با ایجاد وبسایت با استفاده از وردپرس روی اولین پست خود کار کنید.سپس هنگامی که شما قادر به ایجاد مخاطب برای وبسایت خود شوید می توانید از این سرمایه برای کسب درآمد استفاده کنید.همچنین می توانید برای سایر وبسایت ها تولید محتوا داشته باشید و دستمزد بگیرید.

۳- ساخت کتاب الکترونیکی یا ebook

مهارت و دانش خود را در یک کتاب قابل دانلود که ارزش آن را برای کسانی که به دنبال مهارت، پیشرفت در حرفه های خود و یا شروع کسب و کار خود هستند،ارائه کنید.اگر می خواهید نوشتن کتاب را به عنوان یک ایده کسب و کار در کنار کار اصلی خود داشته باشید.هیچ زمانی بهتر از الان نیست، به این دلیل که دسترسی به ابزار های فروش کتاب الکترونیک بسیار راحت شده است.و سایت های زیادی وجود دارند که کتاب شما را با پورسانت اندکی به فروش برسانند.پس همین الان شروع کنید و اولین کتاب خود را بنویسید.

۴- ایجاد دوره های انلاین

اگر در حوزه خاصی  کارشناس  هستید، احتمالا افرادی  هستند که مایل به پرداخت هزینه برای تبدیل شدن به متخصص در این زمینه هستند. اگر می خواهید مهارت های خود را به یک دوره آنلاین تبدیل کنید که به دیگران آموزش می دهد که نتایج مشابهی را در زندگی، حرفه  یا کسب و کار به دست آورند، از منابع آموزشی رایگان در مورد نحوه ایجاد یک دوره آنلاین در بستر وب استفاده کنید.شما همچنین می توانید مهارت ها و تجربه  های خود را به صورت ویدئو در شبکه های اجتماعی انتشار دهید و اعتماد افراد را در مورد دوره های آنلاین خود افزایش دهید.

۵- طراحی گل

جشن ها، مراسم عروسی ، تولد  و مناسبت های زیادی در طول یک سال وجود دارند.که مردم نیاز به سفارش گل دارند. اگر در این زمینه استعداد و مهارت دارید می توانید طراحی گل  را به عنوان یک ایده کسب و کار برای مراسم عروسی و مناسبت های دوستان و خانواده  خود آغاز کنید.شما می توانید دایره مشتریان خود را افزایش دهید و از افراد بسیاری در منطقه جغرافیایی خود سفارش دریافت کنید.یا حتی آن ها را به فروشگاه های گل در محله خود بفروشید.

۶- خدمات ترجمه 

اگر بر زبان دیگری به اندازه کافی مسلط هستید،ترجمه می تواند یک ایده کسب و کار عالی برای شما باشد.شما می توانید بصورت دور کاری نیز این کار را انجام دهید.شرکت های زیادی وجود دارند که به مهارت شما نیاز دارند با کمی جستجو می توانید این شرکت ها را پیدا کنید و کار ترجمه خود را شروع کنید.هم چنین تدریس زبان،راهی عالی برای ایجاد یک ایده کارآفرینی کسب و کار است.افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان دوم هستند که فرصت مناسبی برای اجرایی کردن این ایده است، شما می توانید بصورت آنلاین نیز این کار را انجام دهید.می توانید با توجه به آموزشی که می خواهید داشته باشید به کامپیوتر، اینترنت، شاید وب کم و یا میکروفون نیاز خواهید داشت.

مقاله مرتبط: رهبری سازمانی و اصلی ترین مهارت های رهبری

۷- پخت غذای خانگی

امروزه افراد و خانواده های زیادی وجود دارند که به علت اشتغال کمتر فرصت می کنند در خانه بمانند به کارهای منزل از جمله غذا پختن برسند و از آنجایی که غذای آماده در طولانی مدت می تواند سلامت افراد را به خطر بندازد، تقاضای شگفت انگیزی برای سرآشپزهای خانگی نیمه وقت به وجود آمده است.غذا های سالم و خوشمزه آشپزی شما چیزی است که به عنوان ایده کسب و کار سودآور می تواند درآمد منظمی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۸- مدیریت شبکه های اجتماعی

همه ما روزانه زمان زیادی را در اینستاگرام،فیس بوک، توییتر و… صرف می کنیم. پس چرا این زمان را برای کار کردن به عنوان یک ایده کسب و کار در نظر نگیریم؟ بسیاری از شرکت ها، به ویژه استارت آپ ها و یا افرادی در این رسانه ها خرده فروشی می کنند نیاز به اشخاصی دارند که در این شبکه ها فعال هستند تا بتوانند به طور احسن از این شبکه ها استفاده کنند. شما می توانید انواع این فرصت ها را در بستر وب پیدا کنید و مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کارها را برعهده بگیرید.با گذشت زمان به دلیل توانایی شما برای استفاده از کانال های مختلف اجتماعی، می توانید سرویس های بیشتری را ارائه دهید مانند انجام کمپین های تبلیغاتی برای برند هایی که می خواهند با شما کار کنند.

۹- ایده کسب و کار آموزش موسیقی

اگر شما در نواختن یک ساز به اندازه کافی مهارت دارید ، می توانید این هنر خود را به دیگران نیز آموزش دهید.شما می توانید کلاس های خود را بصورت خصوصی برگزار کنید و بصورت ساعتی از هنر جویان هزینه دریافت کنید.این یک ایده کسب و کار پرطرفدار است که می تواند هنر و استعداد شما را در موسیقی به سود تبدیل کند.

۱۰- متخصص Google Advertising Pay

تبلیغات گوگل امروزه  بعنوان یکی از راهکارهای بازاریابی اینترنتی امری ضروری برای کسب وکارها می باشد.زیرا گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است. بر اساس آمار سایت الکسا، محبوبترین وب‌سایت در ایران نیز گوگل است و به طور متوسط روزانه بیش از ۳٫۵ میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌گیرد.شما اگر در این زمینه تخصص دارید می توانید مشاور کمپین های تبلیغاتی Google برای کسب و کارها باشید.قبل شروع این ایده  مطمئن شوید تمام اصطلاحات و نکات این زمینه کاری را به خوبی فرا گرفته باشید.

مقاله مرتبط: چرا به آموزش فروش نیاز داریم؟

۱۱- ساخت نرم افزار سفارشی و توسعه برنامه ها

اگر در یکی از زبان های برنامه نویسی تسلط دارید.ساخت نرم افزار برای افراد و شرکت هایی که به نرم افزار برای انجام کار خاصی نیاز دارند می تواند یک ایده کسب و کار عالی برای شما باشد.در آینده چشم انداز شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزار بسیار شایسته تر از چشم انداز بسیاری از مشاغل دیگر خواهد بود.گاهی اوقات به نظر می رسد  برای همه چیز یک برنامه وجود دارد، با این حال هنوز هم ایده های زیادی برای تولید برنامه یا نرم افزار وجود دارد.شما در این راه مهارتهای ارزشمندی را به دست خواهید آورد.

مقاله مرتبط: ایده های سودآور برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

خلاصه کلام

اگر می خواهید به کارآفرین نیمه‌وقت تبدیل شوید و از این راه درآمد کسب کنید بهتر است ابتدا نقاط قوت خود  را تعیین کنید، ببینید به چه کاری علاقمه مند هستید، و اینکه چه مقدار از وقت خود را می توانید برای کار در منزل صرف کنید.ایده های کسب و کار که به آن ها پرداختیم شمار اندکی از نمونه‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید.شما می توانید با جستجو در اینترنت، با توجه به توانایی، علاقه از وقت های آزاد خود استفاده بهتری داشته باشید و آن ها را تبدیل به پول کنید.

اگر قصد راه اندازی کسب وکاری را دارید پیشنهاد می کنم مقاله چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ را مطالعه کنید.

تهیه شده در مجله کسب و کار فیکسون

رحیم شاد: کارشناس مهندسی صنایع،مربی و مشاور کسب و کارهای اینترنتی.علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و مباحث استارت آپ

دیدن نظرات (2)

  • سلام سایت بسیار خوبی دارید و درستو حسابی نوشته شده
    مطالب سودمند..
    از اینکه حاشیه نرفتینو مطالب رو مفید و مستقیم نوشتین خیلی خوشم اومد. درود👏👏

    • سلام خوشحالیم که مطالب برای شما مفید بوده،سعی خواهیم کرد بهتر شویم