فلسفه لوگو برندهای برتر دنیا و معنای پنهان لوگوها

در ادامه ی مقاله داستان های بسیار جذاب درباره لوگو برندهای جهانی به فلسفه لوگو ۱۵ برند برتر دنیا می پردازیم.اگر مقاله قبل را مطالعه نکردید پیشنهاد می کنم برای آشنایی با تعریف لوگو و تاریخچه آن ابتدا آن مقاله را مطالعه کنید سپس به مطالعه این مقاله بپردازید.

فلسفه لوگو شرکت های معروف دنیا

۱- فلسفه لوگو نایک

معنای لوگو NIKE

تاریخ معروف ترین آرم جهان به سال ۱۹۷۱ بر می گردد که فیل نایت بنیان گذار نایک به دنبال تعیین هویت بصری برای شرکتش بود که با یک دانشجوی گرافیک کالج پورتلند آشنا شد.کارولین دیویدسون هرگز تصور نمی کرد که طراح یکی از مشهور ترین لوگوهای تاریخ خواهد شد.

فیل نایت به دنبال یک گرافیست بود که به اندازه کافی خلاق باشد تا یک لوگو ساده و خوانا ایجاد کند.کارولین برای انجام این کار به ازای مبلغ دو دلار در ساعت مشغول به کار شد. کمتر از ۲۰ ساعت طول کشید تا او لوگوی خود را طراحی کند، نوعی علامت رو به بالا که سپس به صورت افقی برگردانده شد. در این اثر:کارآمدی، پویایی و ماندگاری وجود داشت اما نایت می خواست این تاثیر گذاری بیشتر شود، بنابراین چند نسخه دیگر از لوگو را نیز ارائه داد. اما به نظر او درهیچکدام از آنها حس ماندگاری زیاد نبود.دیگر زمانی نمانده بود و وقت آن رسیده بود که محصول خود را به بازار ارائه دهد.

کلمه نایک به خدا پیروزی  Swoosh در فرهنگ یونان اشاره می کند. طراحی نماد نایک که سرعت و قدرت را نشان می دهد در ابتدا برای طراحش فقط ۳۵ دلار به ارمغان آورد ولی او تا حدود ۵ سال همراه نایک حضور داشت و بعدها هنگامی که شرکت به موفقیت رسیداو یک حلقه طلایی و الماس دار که در روی آن نقش نایک حک شده بود و همچنین تعدادی از سهام شرکت را به ارزش حدودی ۱میلیون دلار هدیه گرفت.

۲- فلسفه لوگو amazon

لوگو amazon

طراحی لوگو معروف آمازون توانایی این سایت برای ارائه طیف وسیعی از محصولات را نشان می دهد. فلش موجود در لوگو که از A تا Z ادامه دارد وسعت خدماتی را نشان می دهد که این سایت ارائه می دهد.این فلش بطور هوشمندانه ای شبیه لبخند به تصویر کشیده شده است.

۳- فلسفه لوگو pepsi

فلسفه لوگو پپسی

پپسی ابتدا توسط کالیب براد ام در سال ۱۸۹۸ ساخته و به بازار عرضه شد. لوگوی پپسی کولا ابتدا به صورت یک نوشته بود سپس این لوگو همراه شد با شکل درب نوشابه  که تا سالیان زیادی هم به این شکل باقی ماند. پپسی کولا، به دنبال حمایت از ایالات متحده و حمایت از احساسات میهن پرستانه، رنگ های قرمز، سفید و آبی را در محصولات خود معرفی کرد. این امر به شدت محبوب شد و تا به امروز، رنگ در آن بدون تغییر بوده است.

لوگو جدید پپسی توسط گروه Arnell و با هزینه یک میلیون دلاری تکمیل شد.لوگویی که به شکل لبخند نمایان است و فرم شکل گیری مایعات در هنگام ریختن درون یک لیوان را نشان می دهد.شکل کره ای آن نیز طبیعی بودن این محصول را نشان می دهد. با وجود تغییرات ذکر شده ،آرم پپسی منحصر به فرد بودن شکل، رنگ و سبک فونت خود را حفظ کرد. طراحی آرم پپسی نمونه ای از چگونگی تغییر آرم شرکت با گذشت زمان است. این تغییرات صرفا به خاطر ایجاد تغییر نیست بلکه بخشی از یک استراتژی بازاریابی خوب است.

۴- فلسفه لوگو adidas

فلسفه لوگو آدیداس

آدیداس یکی از بهترین مارک های ورزشی در جهان است.بسیاری معتقدند “ADIDAS” به معنای “تمام روزی است که رویای ورزش را میبینم”. اما این درست نیست. این در واقع از نام بنیانگذار آدولف داسلر گرفته شده است.لوگو شامل یک کوه سه بخشی که در بالای کلمه Adidas برای الهام دادن ورزشکاران برای رسیدن به قله های موفقیت را نشان می دهد.

۵- فلسفه لوگو Lacoste

فلسفه لوگو lacost

لوگوی lacost از شرط بندی بین موسس این شرکت René Lacoste  فرانسوی که خود یک تنیس باز حرفه ای بوده و مربی اش بر روی یک چمدان از جنس پوست تمساح در یکی از مسابقات جام دیویس حکایت دارد. بعدها رنه لاکست انقلابی در وسایل و تجهیزات ورزش تنیس انجام داد و در لوگوی آن که رابرت جورج در سال ۱۹۲۷ به تصویر کشیده است از تمساح به عنوان نماد استفاده شد.

۶- فلسفه لوگو National Geographic

فلسفه لوگو NATIONAL GEOGRAPHIC

نشنال جئوگرافیک نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی است که از سال ۱۸۸۸ میلادی منتشر می شود.امروزه یکی از مشهورترین و پراعتبارترین مجلات مرتبط با علوم طبیعی در جهان است.لوگوی این نشریه،ساده اما قوی است که یک درب زرد رنگ را نشان می دهد. دری به دریای علم و دانش، طبیعت، فرهنگ و واقعیت. استفاده از رنگ زرد تصویر خورشید را نشان می دهد که نماد دانش و نور است.

۷- فلسفه لوگو fire fox

لوگو firefox

لوگوی فایرفاکس که ویژگی های آن را ارائه می دهد. روباهی به شکل و ظاهری آتشین است که جهان را فرا می گیرد.و نشان دهنده سرعت این کار است.

۸- فلسفه لوگو BMW

فلسفه لوگو BMW

لوگوی BMW از تاریخ آن در صنعت هواپیمایی در طول جنگ جهانی دوم سخن می گوید، زمانی که این شرکت برای  ساخت موتور هواپیما برای ارتش آلمان مورد استفاده قرار گرفت.آبی و سفید در لوگو نشان دهنده حرکت در آسمان آبی است.

۹- فلسفه لوگو Nestel

فلسفه لوگو نستل

لوگوی Nestle در سال ۱۸۶۸ توسط هنری نستله بنیانگذار این شرکت و بر اساس معنی نام خانوادگی وی که لانه کردن بوده طراحی شده است. لوگو در ابتدا شامل یک لانه کوچک بوده که بعدها، به عنوان لوگو تکامل یافته، تعداد جوجه ها از سه به ۲ عدد کاهش پیدا کرد طوری که یک ​​خانواده مدرن به تصویر کشیده شود.

۱۰- فلسفه لوگو Unilever

فلسفه لوگو UNILEVER

یونیلور شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی است، که مالک شمار زیادی از نام‌های تجاری بین‌المللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنیها، محصولات مراقبت‌ شخصی، شوینده ها و لوازم آرایشی وبهداشتی است. لوگوی یونیلور دارای حرف بزرگ U در لوگو است. هر نشانه معنای دقیقی دارد و بیان‌گر جنبه‌ای از تلاش این شرکت برای توسعه پایدار است.تصاویری که در حرف U گنجاده شده از جمله قلب،بستنی،دست،مو،خورشید و … هر کدام معنایی خاص خود را داند و فراوانی محصولات آن را نشان می دهند.

۱۱- فلسفه لوگو MasterCard

فلسفه لوگو MASTERCARD

لوگوی MasterCard یک ترکیب منحصر به فرد از رنگ قرمز و زرد را نشان می دهد. رنگ قرمز شجاعت و شادی را نشان می دهد. در حالی که زرد اشاره به رفاه دارد. این نشان می دهد که کلید ثروت نه تنها پول بلکه از طریق MasterCard است.

۱۲- فلسفه لوگو DELL

لوگو دل

لوگوی ابتدایی دل در سال ۱۹۸۴ توسط آژانس تجاری استراتژیک معروف جهانSiegel+Gale طراحی شد.به روز رسانی آرم بعدی در سال ۲۰۱۰ توسط آژانس تبلیغاتی Lippincott و به دست طراح هلندیJos Buivenga شکل گرفت، که یک طرح دایره ای در اطراف علامت تجاری ظاهر شد. در سال ۲۰۱۶، پس از ادغام با شرکت EMC، دل مجددا لوگوی خود را اصلاح کرد و متن اندکی نازک تر شد.علاوه بر این نماد جدید، دارای رنگ کمی متفاوت است.استفاده از یک سایه آبی و روشن تر.استفاده از رنگ آبی در آرم دل، نشان دهنده ظرافت، وفاداری، قابلیت اطمینان، اعتماد به نفس و هوش است. دل در الگوی خود به حرف “E” اشاره دارد که نشان دهنده میل و آرزوی بنیانگذار آن مایکل دل است که ” جهان را در گوش خود بچرخاند “.

۱۳- فلسفه لوگو Dove

لوگو داو

نماد داو و رنگ آن نشان دهنده هماهنگی، صلح، شادی و رفاه است. لوگو به گونه ای ساخته شده است که از ماموریت شرکت صحبت می کند.

۱۴- فلسفه لوگو LG

فلسفه لوگو ال جی

نام شرکت ال جی دو حرف ابتدایی عبارت Life’Good و همچنین حروف ابتدایی شرکت های قبلی به نام هایLuckyوGoldstar این کمپانی را نشان می دهد.لوگوی LG یک لبخند را مطابق با برچسبهای خود نشان می دهد که زندگی خوب است، بنابراین باید لبخند بزنیم.

۱۵- فلسفه لوگو Wikipedia

فلسفه لوگو WIKI PEDIA

ویکی پدیا دارای یک لوگو بسیار هوشمند است که نماد یک جهان ناقص است. این طبیعت دانش است که در حال افزودن و رشد است. پازل هایی که جهان را تشکیل می دهند دارای نمادهای زبان های مختلف و کشورهای مختلف است. برای آشنایی با فناوری های برتر دنیا وکاربرد آن ها پیشنهاد می کنم مقاله جدیدترین فناوری های روز دنیا و فرصت های شغلی را مطالعه فرمایید.

امیدوارم این دو مقاله راهنمایی باشد برای الگو گرفتن از لوگوی برندهای برتر دنیا،تا در طراحی لوگوی کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

تهیه شده در مجله کسب و کار فیکسون

مجتبی محمدی پور
مهر 20, 1397