آیا به ارتقای کسب و کار خود فکر کرده اید؟

اگر به فکر ارتقای کسب و کار خود هستید یا می خواهید در همان اندازه کوچک خود به موفقیت برسید باید در همان شروع کار در مراحل اولیه آن را دنبال کنید.در حقیقت گشودن بالها و جستجوی یک افق تجاری جدید یک دوره محسوب می شود.در هرصورت ارتقای کسب و کار نیازمند تدارکات اولیه،تعهدات جدی و تمایل برای قبول خطرات موجود است.منابع زیادی در توسعه و ارتقای کسب و کار به شما کمک خواهند کرد.

پیش بینی ارتقای کسب و کار

بررسی میزان و مقدار حرکت به معنای آینده نگری است.حتی اگر شما به زمان حال توجه داشته باشید،پیش بینی و برنامه ریزی مستمر برای موفقیت حیاتی هستند.برای آنکه یک رهبر قدرتمند باشید باید مهارت های خود را از طریق تفکر استراتژیک توسعه دهید. این تفکر فرایندی است که با آن دید تجاری شما توسعه می یابد و توانایی های خود را درکار تیمی و حل مشکلات تقویت می کنید.هم چنین به شما درمواجهه با تغییرات کمک می کند تا برای معاملات خود طرح ریزی داشته باشید و فرصت ها و احتمالات موجود را در نظربگیرید.

تفکر استراتژیک شما را مستلزم می کند تا به یک پیامد ایده آل در خصوص کسب و کار برسید وآنگاه روی نکات عقب مانده کار کنید.زمانی که دید استراتژیک را برای ارتقای کسب و کار  توسعه می دهید ۵ معیار متفاوت وجود دارد که باید روی آن ها تمرکز کرد.این ۵ معیار شما را در توسعه مراحل لازم در ارتقای کسب و کار هدایت میکنند:

سازماندهی

سازماندهی یک کسب و کار شامل افرادی می شود که با آن ها کار می کنید.ساختار سازمانی کسب وکار شما و منابع لازم برای انجام امور سازمان شما چه شکلی است؟ساختاری که از آن حمایت می کند چگونه است؟افراد،منابع وساختار را چگونه برای ارتقای کسب و کار ترکیب می کنید؟

نظرات

زمانی که از هواپیما به دنیای پایین نگاه می کنید،نسبت به زمانی که روی زمین هستید دید بهتری دارید.تفکر استراتژیک مشابه آن است و این امکان را فراهم می کند تا از بالا به کل سازمان نگاه کنید.با افزایش قدرت دید شما از عملکرد افراد و چگونگی حل مشکلات و انواع راه حل ها آگاه می شوید.

دیدگاه

در تفکر استراژیک چهار نقطه عطف برای در نظر گرفتن زمان شکل گیری استراتژی کسب و کار وجود دارد:دیدگاه محیطی،بازار،پروژه،سنجش.دیدگاه ها میتوانند به عنوان وسیله ای برای کمک به تفکر،شناسایی عناصر اصلی و تطبیق عملکردها برای دستیابی به موفقیت ایده آل محسوب شوند.

نیروهای هدایتی

نیروهایی که موجب رسیدن شما به یک نتیجه ایده آل می شود کدامند؟هدف و دیدگاه شما چیست؟این نیروها در حقیقت اساسی برای تمرکز تجاری شما هستند.به عنوان مثال از چه چیزی برای تحریک افراد استفاده می کنید تا به خوبی عمل کنند؟ مشوق های فردی وسازمانی،معیارها و اهداف،عوامل تولیدی مانند عملکرد،عوامل کمی مانند نتایج یا تجربه،عملکرد منسجم

موقعیت ایده آل

بعد از کار روی چهار مرحله اول،باید قادر باشید تا موقعیت ایده آل را تعریف کنید.موقعیت ایده آل شامل:شرایط بهره ور بودن تجارت،فرصت های تجاری آینده،مهارت های اصلی واستراتژیک و تاکتیک ها برای درهم آمیختن این عوامل می شود. زمانی که روی این ۵ عامل کار کنید مهارت های شما در امور زندگی نیز افزایش می یابد و می توانید به دیگران القا کنید که ایده شما بهترین است.در هنگامی که درمیان راه به موانع و چاله هایی برخورد می کنید،این ها کارساز هستند.ارتقای کسب و کار مزایایی دارد که یکی از آن ها کاهش سطح استرسی است که شما ممکن است آن را تجربه کنید.

آگاهی از قوانین

با یادگیری چگونگی ایجاد قوانین،پیگیری قوانین مطرح شده،مطالعه تحلیل های صورت گرفته توسط متخصصین و توضیح قوانین طرح شده سعی کنید صدای خود را در زمان انجام فرایندهای قانون گذاری به گوش افراد قانون گذار برسانید.

مقاله پیشنهادی: اهداف اصلی و اهمیت تبلیغات در کسب و کار

 با مدیریت درست کسب و کار خود را ارتقا بدهید.

ارتقای کسب وکار

موفقیت هر کسب و کار رابطه نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن امور آن دارد.در واقع مدیریت صحیح کسب و کار موجب رشد آن می شود.
مدیریت کسب وکار را نباید صرفا یک عمل آکادمیک محسوب کرد.مدیریت واقعی در برگیرنده هدایت قوی،رفتار صحیح ،دانش کسب و کار و مهارت های مناسب فردی است.مدیریت در حقیقت هدایت افراد،تاثیر گذاری برکار و تصمیم گیری به موقع وصحیح است و مهارت های مدیریتی را به مرور زمان می بایست کسب کرد و به بیان دیگر کسب مهارت های مدیریتی در واقع سرمایه گذاری برای آینده می باشد.

هدایت وراهبری کسب و کار

کمتر فردی در دنیای کسب و کار می تواند به تنهایی همه امور کسب و کار خود را انجام دهد.در این حیطه شما نیازمند کمک افراد دیگر هستید و باید بتوانید کسب و کارتان را هدایت کنید.

راهنمایی گرفتن

کارآفرینان موفق کسانی هستند که با راهنمایی گرفتن از افراد حرفه ای و با تجربه اطلاعات مفیدی را در زمینه کسب و کار خود کسب کنند.

شبکه ارتباطی

شبکه ارتباطی یک وسیله ساده است که هرکس در دنیای کسب و کار می تواند با آن سروکار داشته باشد.شبکه ارتباطی می تواند کارآمدترین وجه بازاریابی شما محسوب شود و در نتیجه آن علاوه بر ایجاد بازار برای شما،اطلاعات مناسبی در ارتباط با کسب و کارتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

میزگرد

میزگرد یک بحث گروهی غیر رسمی میان افراد حرفه ای است که داوطلبانه اطلاعات و منابع را در اختیار سایرین قرار می دهند.درطول زمان روابط افراد حرفه ای و ماهر با یکدیگر توسعه میابد و شرکت کنندگان با کسب و کارهای یکدیگر آشنا می شوند.

داشتن اطلاعات به روز

عصر اطلاعات جامعه ما را تغییر داده است و اکنون در عصر اطلاعات افراد از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط دارندو می توانند اخبار جدید را دنیای مجازی دنبال کنند.حقیقت امر این است که هر روزه حجم زیادی از اطلاعات در این فضا تبادل می شود اما متاسفانه همه این اطلاعات به خط مشی کسب وکار ما کمک  نمی کند و بهتر است که ما متدها و راهکارهای خودمان را دنبال کنیم و در کنار آن دانش و اطلاعات خود را در ارتباط با کسب و کار به روز نگه داریم.

امیدوارم با خواندن این مقاله راهکار مناسب جهت ارتقای کسب و کار خویش را فراگرفته باشید و بتوانید به آن عمل کنید.اگر به دنبال ایده برای شروع کسب وکار هستید پیشنهاد می کنم مقاله ایده های کم هزینه و آسان برای شروع کسب و کار اینترنتی را هم مطالعه کنید.

تهیه شده در مجله کسب و کار فیکسون

زهرا حکیمی
مهر 7, 1397