اهداف اصلی و اهمیت تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات این روزها یکی از ارکان جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است.در بازار رقابتی این روز ها جلب توجه مشتری امری دشوار می باشد، کسب و کارها برای دستیابی به این مهم مجبورند هزینه های زیادی را برای تبلیغات پرداخت کنند.
تبلیغ در واقع بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است که آن ها را در مورد برندهای موجود در بازار و انواع محصولات مفید برایشان آگاه می کند.تبلیغات با استفاده از رسانه های مختلف، با روش های متنوع برای همه گروه های سنی انجام می پذیرد.

اهداف تبلیغات

هدف تبلیغات در کسب و کار

در زیر با چهار هدف اصلی تبلیغات بصورت مختصر آشنا می شوید:

آگاهی:

شرکت هایی که در مرحله معرفی خود قرار دارند به طور کلی برای این هدف کار می کنند.این هدف شامل متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول جدید معرفی شده در بازار است. در اینجا، تبلیغ کنندگان از آگهی های جذاب استفاده می کنند تا مشتریان محصولات را ببیند و آن را امتحان کنند.

تداوم:

این هدف در مورد نگه داشتن مشتریان موجود برای محصول است. تبلیغ کنندگان در اینجا به طور کلی با آوردن ویژگی جدید در محصول سعی می کنند تا مشتریان موجود به خرید محصولات خود ادامه دهند.

برندینگ:

این هدف اساسا برای آن دسته از شرکت هایی است که می خواهند مشتریان رقبا را جذب کنند. در اینجا، تبلیغ کنندگان سعی میکنند مشتریان را متقاعد کنند که محصولاتی را خرید کنند که نام تجاری شرکت بر روی آن هاست.

مقاله مرتبط: تاثیر برندینگ (برندسازی) در رقابت محصولات مشابه

جذب دوباره مشتریان از دست رفته:

این هدف برای کسب و کارهایی است که تصمیم دارند مشتریان قبلی خود را که اکنون مشتری رقبا شده اند را بدست آورند.تبلیغ کنندگان از روش های مختلف مانند تخفیف، تبلیغ جدید بر روی بسته بندی و… برای جذب این مشتریان استفاده می کنند.
اساسا، تبلیغات یک راه بسیار هنری برای برقراری ارتباط با مشتریان است. ویژگی های اصلی که آگهی ها برای دستیابی به اهداف خود باید داشته باشند عبارتند از مهارت های ارتباطی عالی و قدرت جذب بسیار خوب.

اهمیت تبلیغات

نقش تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در عصر رقابتی امروز نقش مهمی ایفا می کند و یکی از مواردی است که در زندگی روزمره امروز برای تولید کننده، معامله گران و مشتریان ضروری می باشد.

چرا تبلیغات برای مشتریان مهم است؟

فقط یک روز تلویزیون، روزنامه ها و کانال های رادیویی را بدون تبلیغ تصور کنید!
مشتریان یک محصول خاص را تنها پس از کسب اطلاعات لازم  در مورد شرکت سازنده اش خرید می کنند. اگر محصولات تبلیغ نشوند، هیچ مشتری نمی داند چه محصولاتی در دسترس است و محصول را خریداری نخواهد کرد،‌ حتی اگر محصول برای آنها مفید باشد. تبلیغات به مردم کمک می کند تا بهترین محصولات را برای خود و خانواده شان پیدا کنند. هنگامی که آنها در مورد طیف وسیعی از محصولات اطلاع پیدا کنند، می توانند محصولات را مقایسه و خرید کنند تا پس از صرف پول، آنچه را که می خواهند دریافت کنند. بنابراین، تبلیغ برای مشتریان مهم است.

آگهی ها چه سودی برای فروشنده و شرکت های تولید کننده دارد؟

تبلیغات نقش بسیار مهمی را برای تولید کنندگان و فروشندگان محصولات بازی می کند، زیرا آگهی ها به افزایش فروش کمک می کنند.تبلیغات به تولیدکنندگان و شرکت ها کمک می کند تا رقبایشان را بهتر بشناسند و با برنامه ریزی درست، در رقابت ها پیروز میدان باشند.

هر شرکتی برای عرضه و معرفی یک محصول جدید در بازار، تبلیغ محیطی را برای محصول ایجاد می کند. تبلیغات به مردم کمک می کند از محصول جدید آگاه شوند.تبلیغات به ایجاد حسن نیت برای شرکت کمک می کند و وفاداری مشتری را به دست می آورد.تقاضا برای محصول به کمک تبلیغ ادامه می یابد و عرضه به یک فرایند پایان ناپذیر تبدیل می شود.

مقاله مرتبط: چرا به آموزش فروش نیاز داریم؟

چرا تبلیغات برای جامعه مهم است؟

چرا تبلیغات در جامعه مهم است

برخی از مسائل اجتماعی مانند فرهنگ صرفه جویی، کار کودکان، مصرف مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و… بوسیله تبلیغ حل می شوند. در نتیجه تبلیغات نقش مهمی در جامعه ایفا می کند.

برای انتخاب بهترین گزینه برای معرفی کسب و کارتان حتما مقاله آشنایی با انواع تبلیغات برای معرفی کسب و کارها را مطالعه کنید.

اگر قصد شروع یک کسب و کار را دارید پیشنهاد می کنم مقاله چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ را مطالعه کنید.با آرزوی موفقیت و پیشرفت در کسب و کار

منبع:
managementstudyguide.com
ترجمه و ویرایش در مجله کسب و کار فیکسون

رحیم شاد
آبان 24, 1397