برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ چیست؟و دلیل اهمیت آن

مقاله برندسازی شخصی

اگر یک برند شخصی یا پرسنال برند قدرتمند داشته باشید، فرصت ها شما و کسب و کارتان را پیدا خواهند کرد. شاید در مورد این جمله کمی تردید کنید اما واقعیت آن است که اگر شما یک پرسنال برند قدرتمند و شفاف نداشته باشید. تقریبا در هر جنبه از زندگی حرفه ای  و زندگی شخصی تان، خود را در معرض خطر قرار می دهید. اهمیت برندسازی شخصی برای کسی که می خواهد کسب و کار خود را ارتقا دهد، یک شغل بهتر پیدا کند، بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار گیرد  و یا دوستان جدیدی را ملاقات کند، به راحتی قابل درک است.

یک برند هر چیزی می تواند باشد.

وقتی صحبت از برند به میان می آید اغلب افراد در مورد مارک های شرکت ها و محصولات فکر می کنند مثل اپل یا نایک. اما امروزه هر چیزی می تواند یک برند باشد. حتی به عنوان یک فرد، شما می توانید یک برند شخصی داشته باشید.

خوشبختانه، ابزار و منابع زیادی وجود دارد که به شما در فرایند ایجاد برند شخصی کمک می کند.امروزه برندسازی شخصی تقریبا برای همه قابل دسترس می باشد. در حالی که شرایط و اهداف افراد متفاوت است ولی مفاهیم کلی و فرایند ایجاد برند برای همه تقریبا یکسان است.

برندسازی شخصی چیست؟

روش های برند سازی شخصی

هنگامی که در مورد برند شخصی صحبت می کنیم در واقع به ایجاد و ترویج آنچه که برای شما پیش می آید اشاره می کنیم. برند شخصی شما ترکیبی از مهارت ها و تجربیاتی است که شما را به شما تحمیل می کند.یک برند شخصی خوب، شما را از متخصصین دیگر در زمینه کاریتان متمایز خواهد کرد.برندسازی شخصی به عنوان بخشی از دنیای برندینگ و برندسازی، فعالیتی است که از طریق آن افراد خود و شغلشان را به عنوان برند بازاریابی می کنند. به عبارت دیگر فرایند ایجاد یک تصویر ذهنی یا ادراک در مورد یک شخص خاص در ذهن دیگران را برندسازی شخصی می گویند.

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

برخی افراد برندسازی شخصی را زمانبر می دانند و به خاطر همین آن را دنبال نمی کنند.این درست است که شما باید زمان و انرژی زیادی را برای ساخت برند اختصاص دهید. اما دلایل زیادی برای الزام ایجاد برند شخصی وجود دارد و این تصور که ساخت یک برند شخصی مهم نیست، کاملا نادرست است، برخی از دلایل را در زیر آورده ایم:

افراد در هر حرفه ای شما را در مرحله اول بوسیله برند شخصی  می شناسند.

اگر برند شخصی شما جذاب باشد. مشتریان، فروشندگان، مطبوعات و حتی شرکت هایی که به دنبال جذب نیرو هستند شما را پیدا خواهند کرد. معمولا افراد دوست دارند با متخصصان همکاری داشته باشند و معرفی شما به عنوان یک فرد برجسته به دیگران از دلایل اهمیت پرسنال برندینگ است.هنگامی که می خواهید کسب و کار خود را بازسازی کنید، برند شخصی رکن مهمی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت.

مشتریان و فروشندگان ترجیح می دهند با شرکتی همکاری کنند که رهبر آن پرسنال برند قدرتمندی دارد. بهترین نمونه ها در این زمینه مارک زاکربرگ، بیل گیتس هستند. که برند شخصی شان  از کسب و کارشان بزرگتر است. به گونه ای که اگر شخصیت شناخته شده ی آنها نبود مشخص نبود که الان شرکت هایشان چه جایگاهی داشتند.بر اساس یک مطالعه اخیر برندهای جهانی  ۴۵ درصد از اعتبار شرکت خود را به شهرت مدیر عامل خود اختصاص می دهند. این تقریبا نصف است.علاوه بر این، شهرت مدیر عامل نقش مهمی در جذب کارکنان به یک شرکت دارد و همچنین انگیزه آنها برای ماندن.

برند شخصی می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند.

اهمیت پرسنال برندینگ

برند شخصی یک گام بی دردسر در جهت دستیابی به اهداف شما است. صرف نظر از صنعت و یا وضعیت حرفه ای، برند شخصی شما دارای قدرت ایجاد یا از دست دادن انواع فرصت های پیشرفت می باشد. هنگامی که یک برند قوی ایجاد کردید، شما یک نقشه راه برای پیروی خواهید داشت، که باعث می شود خود را از رقبایتان جدا کنید.

به وسیله برندسازی شخصی می توانید دوستان جدید پیدا کنید و ارتباطات خود را افزایش بدهید.

برند شخصی قدرتمند فقط در حوزه ی کاری به شما سود نمی رساند. هنگامی که شما صاحب یک برند جذاب هستید و افراد به شما توجه می کنند، آنها با شما ارتباطات شخصی برقرار خواهند کرد. هنگامی که افراد به واسطه برند شخصی، مقالات شما را مطالعه می کنند. می توانید با آنها ارتباط دوستانه برقرار کرده و حتی با آنها ملاقات داشته باشید.

برندسازی شخصی سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.

اصول و مبانی برندسازی شخصی

ایجاد پرسنال برند نیازمند این است که ابتدا هویت خود را پیدا کنید. فرایند ساختن برند شخصی، هویت منحصر به فرد شما را نیز شکل می دهد. هنگامی که خود را پیدا می کنید و مخاطبان شما شروع به واکنش مثبت نسبت به شما می کنند، این امر منجر به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در شما می شود و به شما اجازه می دهد تا خودتان را فردی ارزشمند بیابید.

خواه در حال تلاش برای ساختن کسب و کار خود باشید. یا پیدا کردن شغل یا جلب توجه مطبوعات یا تحت تاثیر قرار دادن فروشندگان و یا پیدا کردن دوستان موفق، داشتن برند شخصی قدرتمند، جذاب و شفاف، کلید کسب موفقیت است.بنابراین اهمیت برندسازی را در ساختن شهرت، اعتبار و از همه مهمتر کسب موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای دست کم نگیرید.

اگر این دلایل شما را قانع کرد که باید یک برند شخصی داشته باشید و قصد برندسازی شخصی دارید حتما مقاله ساخت یک برند شخصی قدرتمند در ۳ گام را مطالعه بفرمایید.

بر گرفته از brandyourself.com

تهیه شده در مجله کسب و کار فیکسون

0
برچسب ها :
مجتبی محمدی پور
نویسنده مطلب مجتبی محمدی پور

بدون دیدگاه