ساخت یک برند شخصی قدرتمند در ۳ گام

در مقاله برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ چیست؟ما به تعریف برندسازی شخصی پرداختیم و شماری از دلایل اهمیت آن را ذکر کردیم.اگر با برندسازی شخصی آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم ابتدا آن را مطالعه کنید سپس به مطالعه این مقاله بپردازید.
اگر قصد ایجاد یک برند شخصی قوی را دارید،در زیر ما اصلی ترین گام های ایجاد برند شخصی را جمع آوری کرده ایم.که می توانید با مطالعه و عمل به آنها یک برند شخصی قدرتمند برای خود ایجاد کنید.این یک فرآیند یک شبه نیست و اهداف و خصوصیات برای همه متفاوت است. کل این فرایند را می توان به سه گام تقسیم کرد:
۱- ساخت یک برند اولیه
۲- ایجاد اعتبار برای برند شخصی
۳- کسب فرصت های تجاری

گام اول:ساخت یک برند پایه

یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید که صلاحیت های شما را تقویت کند.هنگامی که کسی به دنبال شماست باید حضور قوی شما را با محتوای تازه در حوزه تخصصتان ببیند. به منظور دستیابی به این هدف، شما باید:

پیدا کردن نتایج جستجو در مورد خود

ساخت برند شخصی

قبل از شروع به ساخت یک برند شخصی، ابتدا باید بدانید در نتایج جستجو کجا قرار دارید. و دیگران وقتی به دنبال شما هستند چه چیزی را می بینند. آیا نتایج جستجو آنها را به یک مقاله از دوران دبیرستان شما در ۱۲ سال پیش که در وبلاگ خود گذاشته اید می رساند یا بهیک محتوای تازه و قوی در حوزه تخصصتان؟
در مورد چیزی که مربوط به خودتان پیدا میکنید نگران نباشید. قبل از اینکه بتوانید یک استراتژی مناسب برای برند شخصی ایجاد کنید، باید هرچیزی را که در وب در مورد شما وجود دارد را بدانید.

پاک کردن نتایج جستجوی نامناسب و پست های شبکه های اجتماعی

هنگامی که شما بدانید که کدام نتایج جستجو به نام شما متصل است، می توانید اقدام به حذف آنها کنید. پست ها، تصاویر، فیلم ها، نظرات، و … که نامناسب هستند را حذف کنید. و از شر هر چیزی که برای برند شخصی شما خطرناک است خلاص شوید.البته پاک کردن برخی از این موارد می تواند کمی سخت باشد.که باید حداکثر توان خود را بگذارید.

خود و برند شخصی خود را تعریف کنید

پس از پاک کردن نتایج نامناسب در وب می توانید درباره برند شخصی که در حال تلاش برای ساختن آن هستید،فکر کنید.برای تعریف برند شخصی خود سؤالات زیر  را از خود بپرسید؟

  • چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟
  • دیدگاهتان برای برند شخصیتان چیست؟
  • هدف شما در ایجاد برندشخصی چیست؟
  • اهداف حرفه ای شما چیست؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • چگونه می توانید با آن ها در ارتباط باشید؟
  • چه چیزی باعث قابل اعتماد شدن شما می شود؟
  • چگونه این را اثبات می کنید؟

علاوه بر این سوالات، دستاوردها و موفقیت های خود را نیز جمع آوری کنید.

نمایش مهارت ها و دستاوردهای خود

روش های ساخت برند شخصی

اکنون وقت آن رسیده است تا دارایی های خود را به نمایش بگذارید.شما می توانید شرح مختصری از برند شخصی و زندگی خود را بنویسید و از این بیوگرافی در پروفایل های شبکه های اجتماعی استفاده می کنید.زمانی را برای نوشتن در مورد اینکه چه کسی هستید و آنچه می خواهید از طریق برند شخصی خود برجسته کنید اختصاص دهید.
برای داشتن یک برند شخصی آنلاین ابتدا باید یک پایگاه قوی از سایت ها و پروفایل ها بسازید و سپس با حفظ محتوا در طول زمان آن ها را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.این شامل داشتن ترکیبی قوی از وب سایت های شخصی و پروفایل های شبکه های اجتماعی شامل توییتر،فیسبوک، پینترست،اینستاگرام،لینکدین و … می باشد.

بهینه سازی برندشخصی خود برای موتورهای جستجو

تاثیر سئو ددر برندسازی شخصی

برای بهینه سازی سایت های موجود و پروفایل های شبکه های اجتماعی برای موتورهای جستجو و افرادی که به دنبال شما هستند نکات زیر را رعایت کنید.

۱- از نام کامل خود در تمام پروفایل ها و دامنه ها استفاده کنید.
۲- اطلاعات تمام پروفایل ها را به طور کامل پر کنید.
۳- در صورت امکان محل سکونت خود را وارد کنید.
۴- از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه تخصصتان استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهینه سازی پروفایل های رسانه های اجتماعی و وب سایت شخصی می توانید از منابع موجود در وب استفاده کنید.

گام دوم :ساخت اعتبار برای برند شخصی

رشد برند شخصی

از برند شخصی خود استفاده کنید تا بتوانید جایگاهی معتبر در نشریات و رسانه های اجتماعی داشته باشید. برای ایجاد اعتبار برای برند شخصی خود به موارد زیر عمل کنید.

۱- نوشتن مطالب مفید در زمینه فعالیتتان
۲- ارسال محتوا در روزها و ساعت های مناسب با توجه به موقعیت جغرافیایی خود
۳- استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری راحت تر محتوا
۴- ارتباط با افراد برجسته و موفق در حوزه تخصصتان،این ارتباط به تایید برند شخصی شما منجر می شود.
۵- بروز رسانی مرتب پروفایل های خود و ایجاد محتوای تازه برای سایت و وبلاگ خود
۶- کسب لینک از سایت های معتبر برای وب سایت یا نمایه شبکه های اجتماعی خود
۷- گسترش مخاطبین و نگه داشتن آن ها

گام سوم:کسب فرصت های تجاری با برندسازی شخصی

در بازار رقابتی امروز، داشتن یک برند شخصی قوی از الزامات می باشد.کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهمترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.با فعالیت در وب و شبکه های اجتماعی می توانید بسیاری از  فرصت های ناب تجاری را بدست بیاورید.

برای آشنایی با لوگوهای معروف دنیا و معنای پنهان در آن ها می توانید مقاله داستان های بسیار جذاب درباره لوگو برندهای جهانی را مطالعه کنید.

برگرفته از brandyourself.com

تهیه شده در مجله کسب وکار فیکسون

مجتبی محمدی پور
مهر 16, 1397