چرا به آموزش فروش نیاز داریم؟

4 ماه پیش
چرا به آموزش فروش نیاز داریم

قبل از پرداختن به آموزش فروش لازم است ابتدا با واژه فروش آشنا شویم:معنای فروش بطور عام شامل تمام تلاش های شخص یا گروهی می شود که سعی دارد به نحوی داشته های خود را ارزشمند جلوه دهد و دیگران را برای به دست آوردن این داشته ها مشتاق کند تا در ازای آن چیزی را که نیاز دارد از طرف مقابل بگیرد.بطور مثال یک کسب و کار محصولات یا خدماتش را می فروشد یا یک معلم دانشش را .

بنابراین همه ما به نحوی در زندگی مشغول فروش هستیم به همین خاطر باید مهارت فروشندگی را بخوبی فرا بگیریم و اگر در آن ضعف داشته باشیم در جامعه امروزی نمی توانیم پیشرفت کنیم.ما قصد داریم در بخش فروش و تبلیغات مجله کسب و کار فیکسون آموزش هایی را بصورت کاملا رایگان برای یادگیری مهارت فروش در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.امیدواریم برای شما مفید باشد.

در آموزش های مربوط به فروش چه چیزی یاد خواهم گرفت؟

بطور کلی آموزش فروش شامل توسعه مهارت های شخصی و تکنیک های مربوط به کاوش و ایجاد فرصت های فروش جدید و همچنین انجام فروش برای یک کسب و کار می باشد.برنامه های آموزش فروش اغلب شامل موضوعات مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری، درک بهتر نیازهای مشتری، ارائه بازخورد موثر به مشتریان و بهبود تعاملات مشتری است.اهداف برنامه های آموزش موثر فروش به طور کلی بهبود رابطه با مشتریان خود، و همچنین بهبود عملکرد فروش می باشد.

آموزش فروش را از کجا آغاز کنم؟

بهبود عملکرد فروش همیشه یک اولویت مهم است و الگویی است که سالیان متمادی، کسب و کار هایی با اشکال و اندازه های متفاوت تکرار کرده اند.یک فروش خوب نیاز به این دارد که محصول را به خوبی درک کنید و به نیاز مشتری احترام بگذارید. اما فراتر از آن، راز یک فروشنده خوب، دانستن آن چیزی است که در سر مشتری می گذرد.در واقع فروش یک نگرش در مورد افکار و احساسات مربوط به خود،کسب و کار،محصولات و مشتریان است که شامل این سه واژه است: اعتماد، غرور و اهمیت دادن.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در آموزش فروش

اساس همه فروش های موفق، اعتماد به نفس و چگونگی تفکر در مورد خود و آینده است.برای فروش در مرحله اول باید به خود و توانایی های خود اعتماد داشته باشیم. اولین چیزی که شما می فروشید خودتان  هستید.اگر شما خودتان را باور نکنید و به خود اعتماد نداشته باشید، مشتری به شما اعتماد نخواهد کرد و چیزی را که می گویید قبول نخواهد کرد. این عدم اعتماد موجب به شک و تردید در مورد خرید از شما خواهد شد.

البته نباید در این مورد زیاده روی کنیم و در ما اعتماد به نفس کاذب ایجاد شود و از کسب دانش بیشتر باز بمانیم.درست است،اعتقاد و خوشبینی از پشتیبانی قوی برخوردار است اما هیچ وقت نمی تواند جای دانش واقعی را بگیرد.برای موفقیت در فروش شما باید اطلاعات کاملی نیز در مورد  محصول در اختیار داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: اهداف اصلی و اهمیت تبلیغات در کسب و کار

غرور

نقش غرور در فروشندگی

دو شکل از غرور وجود دارد. یکی جنبه شخصی آن است که یک چیز بسیار خودخواهانه می باشد. و دیگری اما شامل افتخار در مورد محصول یا کسب و کار می باشد که بسیار درست است.

افتخار در مورد شرکت

اگر شما فروشنده یک شرکت هستید باید افتخار کنید که در این شرکت کار می کنید. و از همکاری با این برند باید احساس خوبی داشته باشید و خوشحال باشید.

افتخار در محصول

شما باید به چیزی که می فروشید افتخار کنید. و از این که حق امتیاز فروش چنین محصولی را دارید خوشحال باشید.در این صورت است که انگیزه ای قوی در شما و مشتریان ایجاد می شود.

اهمیت دادن

نقش مشتریان راضی در فروش

اگر می خواهید مشتریانتان دوباره پیش شما برگردند، به جای اینکه فقط محصولات را به آن ها بفروشید، باید به آنها و مشکلاتشان احترام بگذارید و از این طریق به فروش محصولات خود کمک کنید.

مقاله مرتبط: رهبری سازمانی و اصلی ترین مهارت های رهبری

مراقبت از مشتریان می تواند شامل زمان گذاشتن برای بررسی مسائل مشتریان باشد، این که آیا محصول خوب کار می کند؟ و آیا مشتری از آن راضی است؟ این حتی می تواند شامل فرستادن پیام تبریک تولد آنها نیز باشد.هنگامی که دیگران بدانند که شما به آنها شخصا اهمیت می دهید، اعتماد آن ها نسبت به شما بیشتر می شود و اعتماد اولین دروازه برای فروش است.

امیدواریم که این متن هرچند کوتاه، نگرش شما را نسبت به فروش تصحیح کرده باشد. در آینده سعی خواهیم کرد مطالب کاربردی تری در مورد آموزش های فروش در این بخش ارائه دهیم پس پیگیر مطالب مجله کسب و کار فیکسون باشید.و در آخر خیلی خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را در مورد بهبود این آموزش ها در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر قصد شروع یک کسب وکار را دارید پیشنهاد می کنم حتما مقاله چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ را مطالعه کنید.

منبع: sales articles

17 نفر (100%)
0
برچسب ها :
رحیم شاد
نویسنده مطلب رحیم شاد
کارشناس مهندسی صنایع،مربی و مشاور کسب و کارهای اینترنتی.علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و مباحث استارت آپ

بدون دیدگاه