اهمیت لوگو در کسب و کار شما و چرایی احتیاج به یک لوگو
در مقاله داستان های بسیار جذاب درباره لوگو برندهای جهانی با تعریف لوگو و شماری از معروف ترین و مشهورترین آن ها در دنیا آشنا شدید.
حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که:
چرا ما به یک لوگو قوی نیاز داریم؟
برخی از لوگو ها دارای نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در حافظه می ماند. به عنوان مثال،کمان های طلایی McDonalds خیلی آشنا هستند و دیگر برای تشخیص نیازی به متن مک دونالد نیست.
داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد،باعث ایجاد اعتماد می شود.اگر شما یک لوگو طراحی شده خوب داشته باشید،احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه با شما کار کنند.اگر لوگوی شما طراحی خوبی داشته باشد،مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند.
لوگو مهم است زیرا:
۱- هویت و فلسفه برند خود را نشان می دهد.
به نظر شما چرا در یک آهنربا در سرتاسر دنیا رنگ قرمز نماد قطب منفی است؟بله با ایجاد مالکیت. نماد شما نیز باید دقیقا همین کار را انجام دهد.
شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات ، کارت ویزیت و وب سایت خود قرار داده اید.این آرم هویت شما را به اطلاع مشتریان می رساند.لوگو می تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند،نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند.
۲-مشتریان جدید را به شما معرفی می کند.
ما در یک دنیای تک رنگ زندگی نمی کنیم. مردم به سمت طراحی های جالب و رنگی کشیده شده اند.لوگویی که نمادی از محصول یا خدمات شما را نشان می دهد،اگر به گونه ای طراحی شده باشد که جالب توجه باشد.کنجکاوی مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند و آنها را با کوچکترین نگاه وادار به خرید محصول شما می کند.
مقاله مرتبط: بهترین ایده های کم هزینه کسب و کار خانگی
۳- در رقابت ها کسب و کار شما را قابل تشخیص می کند.
نمادهای خاصی وجود دارند که برای نشان دادن صنایع یا محصولات خاص هستند.برای مثال،پیتزافروشی های زیادی را با این لوگو دیده اید، یک آشپز ایتالیایی، سبیل دار با کلاه سفید بلند.لوگو خوب نشان می دهد که چه کسی هستید، و کمک می کند از هر کس دیگری نیز قابل تشخیص باشید.یک آرم خوب باید جرات داشته باشد و متفاوت باشد.
۴- وفاداری برند را تسهیل می کند.
گاهی اوقات، یک کسب و کار لوگوی خود را مجددا طراحی می کند.شاید برای به روز رسانی چشم انداز خود و یا منعکس کننده برخی از تغییرات دیگر شرکت.یک بازاریاب ،این تغییر را درک می کند.ولی یک مصرف کننده عادی،از آن متنفر می شود.چرا که به لوگو معروف و مورد علاقه خود عادت کرده و با این تغییر، کمی احساس خیانت می کند.
حالا مصرف کننده به دنبال یک محصول جدید است و شرکت باید تلاش بیشتری انجام دهد تا دوباره اعتماد مشتریانش را جذب کند.وفاداری یک برند بسیار مهم است و چیزی است که هر کسب و کاری نیاز به تقویت آن دارد.لوگوی که مدت طولانی برای مشتریان قابل تشخیص باشد،در راه ایجاد وفاداری به برند کمک زیادی انجام می دهد.
۵- قابل دسترس برای همه ی افراد در بسیاری از مکان ها
قرار دادن لوگو در بازاریابی، بسته بندی، محصولات، رسانه های اجتماعی، وب سایت و غیره راه تبلیغاتی برند شما و پیغامی هماهنگ از سوی شماست.پیغامی به عنوان نماینده شما در همه جا از فروشگاه ها گرفته تا خانه های مشتریان تان.همه ی فعالیت ها و پیام های تبلیغاتی شما حول محور لوگو و با آن در ارتباط است.
و در آخر اگر قصد شروع یک کسب وکار را دارید پیشنهاد میکنم مقاله چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم را مطالعه فرمایید.
خلاصه مطلب:
داشتن یک لوگو خوب برای یک محصول و کسب و کار اولین گام در حرفه ای شدن و قدم برداشتن در مسیر درست و اصولی بازاریابی است.منبع: en.99designs.de
ترجمه و ویرایش در مجله کسب و کار فیکسون
دیدگاه خود را ارسال نمایید